A_sterretje_repareren_ruitherstel.jpgB_autoruit vervangen_vervanging_autoruiten.jpgC_autoramen_blinderen.jpg

Interview met Jordi Legro, eigenaar van Legro Autoglas

Legro Autoglas in Tilburg is een allround bedrijf op het gebied van autoglas. Wat is het profiel en de achtergrond van dit bedrijf? Een vraaggesprek met Jordi Legro, eigenaar van Legro Autoglas.

Vertel eens wat meer over je achtergrond?

“Van jongs af aan was ik al geïnteresseerd in techniek, voornamelijk van voertuigen. Toen ik 12 jaar oud was, sleutelde ik al aan brommers dat het een lieve lust was. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik een technische opleiding ben gaan volgen. Hierin ben ik afgestudeerd als eerste autotechnicus. Tijdens mijn studie heb ik veel ervaring opgedaan in het sleutelen aan auto’s en schadeherstel. In het weekend werkte ik bij een autoglasbedrijf. Dat vond ik toch wel het leukste onderdeel van het vak.”

Wanneer en waarom besloot je te starten met Legro Autoglas?

“Direct na het behalen van mijn diploma in 2004, heb ik me laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Ondernemerschap zit nu eenmaal in m’n bloed. Ik ben begonnen als franchisenemer bij Autofocus in de regio Dordrecht-Rotterdam, om later ook regio Breda over te nemen. Ik heb meer dan 6 jaar met veel plezier samengewerkt met Autofocus, maar vanaf 2011 besloot ik om onder eigen vlag te gaan varen. Een franchiseformule gaf me toch wat te veel beperkingen in het verder ontwikkelen van mijn bedrijf.”

Voor welke klanten werk je zoal?

“Mijn klantenkring is heel divers en bestaat uit autobezitters, autohandelaren, autoverhuurbedrijven, autospecialisten en wagenparkbeheerders. Eigenlijk iedereen, die een voertuig heeft waar glas in zit!”

Heb je ook een specialiteit?

“Dankzij mijn diverse klantenkring en doordat ik altijd al het werk dat op mijn pad kwam heb aangenomen, ben ik een echte allrounder op het gebied van autoglas. Ik kan probleemloos met alle ruiten van alle merken auto’s werken en laat me constant bijscholen om op de hoogte te blijven van de laatste technieken. Een bijzondere specialiteit van me zijn de niet-alledaagse, moeilijke gevallen waarmee een gemiddeld autoglasherstelbedrijf maar moeilijk uit de voeten kan. Luxe merken, zoals bijvoorbeeld Porsche. Of restauratiewerk van oldtimers en oude Amerikanen. Ook heb ik veel ervaring met recreatievoertuigen, zoals campers.”

Wat vind je het leukst aan je dagelijkse werk?

“Het leukste aan mijn werk vind ik het contact met klanten en de afwisseling: elke klus is weer anders! Uiteindelijk is er niets leuker dan waardering te krijgen van klanten voor je vakmanschap en het nakomen van afspraken. Zakelijke b2b klanten zijn weer blij met de constante levering van kwaliteit en het ontzorgen wat ik doe: ze weten dat ze met een gerust hart het autoglasherstel binnen hun bedrijf aan mij over kunnen laten.”

.Waarom zouden klanten voor jou moeten kiezen?

“Legro Autoglas staat bekend om zijn hoge serviceniveau, snelle service, aantrekkelijke prijs en garantie. Elke klant is er voor ons één en wordt altijd op de beste manier behandeld, zodat hij de volgende keer weer voor ons kiest en ons aanbeveelt bij anderen. Persoonlijk contact is voor ons dan ook heel belangrijk: we behandelen klanten niet als nummer, maar echt als klant.”  

Copyright 2012 Xist-Online